Munkaterv 2025-2026
3.1. A tanév helyi időbeosztása
Tanítási napok száma: 181 nap
Első tanítási nap: 2025. szeptember 01. (hétfő)
Utolsó tanítási nap: 2026. június 19. (péntek)
Tanítási év első féléve 2026. január 23-ig tart. A szülőket 2026. január 30-ig értesíti az iskola gyermekük első félévben elért tanulmányi eredményeiről.
|
sz. |
időpont |
felhasználás megnevezése |
felelős |
résztvevők, feladatok |
|
1. |
2026.02.09. |
Tantestületi továbbképzés |
Gölcz Mira |
az iskola pedagógusai |
|
2. |
2026.02.10. |
Tantestületi továbbképzés |
Gölcz Mira |
az iskola pedagógusai |
|
3. |
2026.04.24. |
Vármegyei német nemzetiségi verseny |
Leányvári Gabriella |
az iskola pedagógusai |
|
4. |
2026.05.26. |
Tantestületi tanulmányi kirándulás |
Csátiné Solymosi Beáta |
az iskola pedagógusai |
|
5. * |
2026.06.15. |
DÖK nap |
Misik Hajnalka |
egész iskola |
|
6.* |
2025.11.20. |
Pályaorientációs nap |
Gölcz Mira |
egész iskola |
*A 27/2025. (VII.24.) BM rend. 6.§. szerint.
Őszi szünet: 2025. október 23. (csütörtök)- 2025. november 2. (vasárnap)
Téli szünet: 2025. december 20. (szombat)- 2026. január 4. (vasárnap)
Tavaszi szünet: 2026. április 2.(csütörtök)- 2026. április 12.(vasárnap)
Nyári szünet: 2026. június 20. (szombat)-
Munkaszüneti napok a szorgalmi időszak nem tanítási szünetre és pihenőnapra eső időszakában:
Munkanap-áthelyezés, ledolgozandó munkanapok a szorgalmi időszakban :
3.5. A nemzetünk szabadságtörekvéseit tükröző, továbbá nemzeti múltunk mártírjainak emlékét, példáját őrző emléknapok
|
sz. |
esemény / téma |
megemlékezés időpontja |
felelős |
|
1. |
Az aradi vértanúk emléknapja |
2025.10.06. (hétfő) |
Gulyásné Hargitai Helga Lilla(felső tagozat), osztályfőnökök (alsó tagozat) |
|
2. |
Az 1956-os forradalom és szabadságharc ünnepe (október 23.) |
2025.10.22. (szerda) |
Fazekas Béla (8. osztály) |
|
3. |
A kommunista és egyéb diktatúrák áldozatai emléknapja (február 25.) |
2026.02.25. (szerda) |
osztályfőnökök |
|
4. |
Az 1848-as forradalom és szabadságharc ünnepe (március 15.) |
2026.03.16. (hétfő) |
Pozsonyiné Bujdosó Tünde (4. osztály) |
|
5. |
A holokauszt áldozatainak emléknapja (április 16.) |
2026.04.16. (csütörtök) |
osztályfőnökök |
|
6. |
A Nemzeti Összetartozás Napja |
2026.06.04. |
Csátiné Solymosi Beáta |
3.6. Az iskola hagyományai ápolása érdekében meghonosított egyéb ünnepnapok
|
időpont |
esemény / téma |
felelős |
eredményességi |
|
2025.09.29. (hétfő) |
Magyar Sport Napja |
Alekszi Gábor |
A tanulók aktív részvételében, a mozgás iránti motiváció erősödésében és a közösségi élményben mérhető. |
|
2025.10.03. (péntek) |
Idősek napja |
Kreisz Andrea |
A szépkorúak iránti tisztelet és megbecsülés kifejezésében, a közösségi kapcsolatok erősítésében és a generációk közötti párbeszéd elősegítésében mérhető. |
|
2025.11.11. (kedd) |
Márton nap |
Leányvári Gabriella |
A német nemzetiségi hagyományok ápolásában, a közösségi élmény megélésében és a tanulók kulturális identitásának erősítésében mérhető. |
|
2025.11.15. (szombat) |
Szülők-nevelők bálja |
SZMK, osztályfőnökök A Leányvári Iskoláért Alapítvány |
A közösségépítésben, az iskola és a család kapcsolatának erősítésében, valamint a közös célokat támogató bevételek biztosításában mérhető. |
|
2025.12.07. (szombat) |
Adventi vásár |
SZMK, A Leányvári Iskoláért Alapítvány, osztályfőnökök |
A közösségi összefogásban, a hagyományőrzésben és az iskola céljait támogató bevételek megteremtésében mérhető. |
|
2025.12.13. (szombat) |
Luca –napi vásár |
SZMK, A Leányvári Iskoláért Alapítvány, osztályfőnökök |
A hagyományok felelevenítésében, a tanulók aktív bevonásában és a közösségi együttműködés erősítésében mérhető. |
|
2025.12.13. |
Falukarácsony |
osztályfőnökök,Vig-Berta Ilona (2. osztály) |
A közösségi összetartozás erősítésében, a helyi hagyományok ápolásában és a közös ünnepi élmény megteremtésében mérhető. |
|
2026.01.19. |
A magyarországi németek elhurcolásának emléknapja |
német tanárok, Gölcz Mira |
A tanulók történelmi ismeretei bővülnek, identitástudatuk erősödik, és közösségi élményen keresztül válnak érzékenyebbé a magyarországi németek sorsának megértésére. |
|
2026.02.06. (péntek) |
Farsangi bál |
Fazekas Béla (8. osztály) |
A közösségi élmény nyújtásában, a hagyományőrzésben és a diákok kreativitásának kibontakoztatásában mérhető. |
|
2026.03.22. |
A leányvári kitelepítés emléknapja |
Misik Hajnalka, Gölcz Mira |
A tanulók közvetlenül megismerik a település múltjának tragikus eseményét, ezáltal erősödik helyi identitásuk, empátiájuk és a nemzetiségi hagyományokhoz való kötődésük. |
|
2026.04.24. (péntek) |
TrachtTag |
Leányvári Gabriella, Misik Hajnalka, Kreisz Andrea |
A német nemzetiségi identitás erősítésében, a hagyományos viselethez való pozitív kötődés kialakításában és a közösségi összetartozás megélésében mérhető. |
3.7. Az iskolai élethez kapcsolódó ünnepek megünneplése
|
időpont |
esemény / téma |
felelős |
eredményességi |
|
2025.09.01. |
Tanévnyitó |
Kreisz Andrea, Gulyásné Hargitai Helga Lilla |
A tanévnyitó eredményessége a magas részvételi arányban, a rendezvény zökkenőmentes lebonyolításában és a közösséghez való tartozás erősítésében mérhető. |
|
2026.06.19. |
Tanévzáró, ballagás |
Fazekas Béla, Gulyásné Hargitai Helga Lilla |
A tanévzáró és a ballagás eredményessége a tanulói teljesítmények méltó elismerésében, az ünnepélyes keretek között zajló zárásban és a közösség identitását erősítő élmény nyújtásában mérhető. |
3.8. Az előre tervezhető nevelőtestületi értekezletek időpontja
|
esemény / téma |
felelős |
eredményességi |
|
|
2025.08.21. |
Tantestületi alakuló értekezlet |
Gölcz Mira, Csátiné Solymosi Beáta |
A pedagógusközösség egységesen megismerje és elfogadja az új tanév célkitűzéseit, feladatait és működési kereteit. |
|
2025.09.01. |
Tanévnyitó értekezlet |
Gölcz Mira, Csátiné Solymosi Beáta |
A pedagógusok közösen, átláthatóan és motiváltan készüljenek fel a tanév feladataira, és egységes irányvonalat alakítsanak ki az együttműködéshez. |
|
2026.01.23. (péntek) |
Félévi osztályozó értekezlet |
Gölcz Mira, Csátiné Solymosi Beáta |
A tantestület egységes és objektív értékelés alapján, minden tanuló előmenetelét átfogóan megvizsgálva hozza meg döntéseit. |
|
2026.02.02. (hétfő) |
Félévi értekezlet |
Gölcz Mira, Csátiné Solymosi Beáta |
A tantestület reálisan értékelje az első félév eredményeit, és közösen határozzon meg fejlesztési irányokat a tanév második felére. |
|
2026.02.09-20226.02.20. |
Tantestületi továbbképzés, értekezlet |
Gölcz Mira, Csátiné Solymosi Beáta |
A pedagógusok új ismereteket és módszertani eszközöket sajátítsanak el, amelyeket a mindennapi pedagógiai gyakorlatban egységesen és eredményesen tudnak alkalmazni. |
|
2026.05.26. |
Tantestületi tanulmányi kirándulás, értekezlet |
Gölcz Mira, Csátiné Solymosi Beáta |
A pedagógusok közösségépítő élmények és szakmai tapasztalatok révén erősítsék az együttműködést és a közös pedagógiai szemléletet. |
|
2026.06.19. (péntek) |
Év végi osztályozó értekezlet |
Gölcz Mira, Csátiné Solymosi Beáta |
A tantestület a tanulók egész éves teljesítményét egységes, objektív és méltányos szempontok alapján értékelje, és felelős döntéseket hozzon a továbbhaladásról. |
|
2026.06.30. (kedd) |
Tanévzáró értekezlet, Az országos mérési, értékelési eredmények értékelése, tapasztalatcsere |
Gölcz Mira, Csátiné Solymosi Beáta |
A tantestület közösen értékelje a tanév eredményeit és kihívásait, levonja a tapasztalatokat, valamint megalapozza a következő tanév sikeres indulását. |
3.9. A szülői értekezletek, fogadóórák időpontjai
|
időpont |
esemény / téma |
felelős |
eredményességi mutató |
|
2025.09. első hete |
Szülői értekezletek I. félév |
osztályfőnökök, Csátiné Solymosi Beáta |
A szülők között őszinte, támogató és együttműködő párbeszéd alakuljon ki a tanulók fejlődésének és előmenetelének érdekében. |
|
2025.11.04. (kedd) |
Fogadóórák I. félév |
osztályfőnökök, szaktanárok, Csátiné Solymosi Beáta |
A pedagógusok és a szülők személyre szabott, konstruktív visszajelzést adjanak és kapjanak a tanulók egyéni fejlődéséről, valamint közösen keressenek megoldásokat a felmerülő problémákra. |
|
2026. |
Szülői értekezletek II. félév |
osztályfőnökök, Csátiné Solymosi Beáta |
A szülők átfogó képet kapjanak gyermekük fejlődéséről és a tanév további feladatairól, valamint erősödjön az iskola és a család együttműködése a tanulók sikeres előmenetele érdekében. |
|
2026.04.14. (kedd) |
Fogadóórák II. félév |
osztályfőnökök, szaktanárok, Csátiné Solymosi Beáta |
A pedagógusok és a szülők a tanév tapasztalatait összegző, megoldásközpontú beszélgetések során közösen támogassák a tanulók további fejlődését és eredményes tanévzárását. |
3.10. Az intézmény bemutatkozását szolgáló pedagógiai célú iskolai nyílt napok tervezett időpontja
|
időpont |
esemény / téma |
felelős |
eredményességi mutató |
|
2026. tavasz |
Elsős szülői tájékoztató és Iskolahivogató foglalkozás |
Gölcz Mira |
A szülők hiteles képet kapjanak az iskola pedagógiai munkájáról, a gyermekek pedig pozitív élményekkel és bizalommal kapcsolódjanak az intézményhez. |